Poppe sprutar blod.

Ok, det kanske inte är så farligt som rubriken lyder men efter vi vart och handlat så släppte pappa av mig vid stallet. Jag tog av den yttersta lindan och lindade på ett vanligt fleece linda på båda frambena. Sen släppte jag honom i paddocken och som jag trodde så sprang bara Poppe omkring. Men jag satte mig i paddocken och väntade på att han skulle sluta. Men det gjorde han inte så jag gick fram och gosade med honom och då såg jag att det hade blött igenom hela vägen ut. Så det var bara att ta in honom och så bestämde Anna och jag att Poppe skulle stå inne hela dagen idag. Jag ska gå varannan till var tredje timme och gå med honom. Men jag tog ju som sagt in honom och skulle ducha av allt blod. Så jag tar av bandagen och vänder mig bara om för att skruva på vattnet och ser då när jag vänt mig tillbaka att det är världens blodpöl efter honom. Så det vart att ta en massa kall vatten och spola. Poppe var riktigt duktig och stod bara och njöt. Sen lindade jag med tryck igen sen fick han gå in i boxen. Jag gav han en massa hö met och gräs så att han inte ska bli utråkad. Men han ställde sig bara och vilade direkt.

Älskar dig verkligen Poppe och jag kommer alldrig släppa taget om dig<3


Vad tycker ni
Postat av: Åsa

sv: ååh va glad jag blir - taaaack :D <3

2009-05-08 @ 13:54:52
URL: http://fillihoe.blogg.se/
Postat av: Petro och Jossan

Fin blogg :) Kolla gärna in våran blogg:)

2009-05-08 @ 14:00:51
URL: http://petroochjossan.blogg.se/
Postat av: Julle

Hej! Vad läskigt, tur att du verkar så lugn. Själv skulle jag nog tyckt det var väldigt otäckt med mycket blod.

Pussa Poppe från mig. Trevlig Helg // Julle

2009-05-08 @ 17:19:45
URL: http://jullett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0