Osäker hund.

Jag sa att jag skulle skriva igår men jag hinner inte med så himmla mycket data för tillfället. Då jag har en häst och 2 hundar att ta hand om. Men det är kul, då har man något att göra istället för att sitta här i timmar.

Jag hade tänkt att åka ner till ORKs banan idag och hoppa. Men det har vart sånt mysko väder så vi har inte vågat. Det har blåst halv storm, regnat, vart sol, supervarmt och åskat lite längre bort på bara 2-3 timmar. Så jag ville inte åka ifall att det börjar åska. och jag kna inte helle rida ut hemma för tillfället nu när det blåser så mycket för då reser sig bara Poppe och försöker sticka. Och när man vet att ens mamma har vart med om en häst som slagit runt när hon har suttit på så undviker jag hellst det om det går. Men om jag känner Poppe rätt så har han nog sprungit mycket i hagen idag. Men så jag var ner hoss hästarna nu i 1 timmer och bara myste med dom alla. Men sen såklart så leker vi också, men det brukar mest vara Daisy och Fabian som vill leka och Poppe och Bebban står och äter.

Med Ludde som vi nu har haft hemma i 3 dagar så har det gått framåt. Men han får ju sina utfall eller vad man ska säge. Men dem kommer ändast när det är mat inblandat. Som när vi ska ge honom mat så sa ägarna att dem säger åt han att sitta sen ska han skaka tass och sedan får han gå fram och äta när man säger till. Första gången vi gjorde det gick det bra tills jag skulle kliva över honom och ta fram en sak. Då börjar han att morra för full, men han ställer sig alltid i en underlägsen possision. Men då måste man ju tänka på hur det är i det vilda för hundar och detta beteende godtas inte då utan då säger dem högre i reng åt denna morrare. Genom att först visa tänder sedan mota bort och om hunden ändå inte ger sig så trycker dem ner dem. Och det är det vi har fått göta med Ludde nu dem här dagarna. Och oturen kom i morse och han bet mig. Inte hårt eller något sånt men han bet mig. Och då kommer alla mina minnen från när jag ver liten upp. Det var så att jag var typ 5-6 år och skulle gosa med våran grannes hund och hon sa att man kunde göra allt med henne. Så jag kramade henne och då small det, hon bet mig rakt över ansiktet. Enda sen dess har jag var väldigt reserverad mot hundar och det känner ju hundar av så himmla bra. Men nu har det äntligen släppt. Men det är såklart jag skulle ju alldrig göra samma sak som jag gör med ludde när han morrar med en stor grandis. Då måste man ha pli på hunden från början. Men Ludde gör framsteg och det åär kul att se. Han hade alldrig förut hoppa ett hinder innan han kom till oss. Så jag prövade och han tyckte att det var så himmla kul.




Vad tycker ni
Postat av: Linnea

Svar på din kommentar: Nejmen, det var ju inte ert fel, det var nog bara jag som hade en väldigt dålig dag! Ni är underbara och helt klart mina allra bästa vänner, så jag ska verkligen inte anklaga er för något sånt! <3<3

2009-06-01 @ 21:47:40
URL: http://jagarblond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0