Hästar, bilar och bebisar

Idag har vart en händelserik dag. Gick upp kl: 07.00 åt frukost sen gick jag till satllet för att ta in Poppe. Han var pigg och glad vilket är skönt så att han inte är helt utmattad av att gå ute dygnet runt. Men han verkar tycka om mera att vara ute än att stå inne på nätterna. Borstade Poppe länge och tog fram alla saker. Mamma kom efter ett tag och då lastade vi in allt ink Poppe. Kommer ihåg när vi lastade honom förrut när han bara kom upp med frambena på rampen sen slängde han sig bakåt. Nu kan man bara leda in honom, ibland så behövs det en bakom som smackar. Men inget mer. Så vig åkte mot Enköpings FRK på vägen plockade vi upp Jessica som skulle följa med. När vi kommer fram så gör vi iordning och broddar. Något jag hatade förut men som jag nu tycker är ganska kul. Bara inte Poppe har bajsat på bena. Vick som jag tränar terräng för hade tränat sin häst innan Zito som kastade av mig så jag skadade knät. Men han hade hoppat alla hinder utan att bråka så det var ju bra. Sen värmde vi upp och Poppe var taggad som vanligt. Vi skulle börja med att träna tempo, vi skulle gå in i en startfålla. Galoppera ut en lite sträcka och rida så nära som möjligt en minut. Poppe trodde att det var löp fösta gången så han drog iväg lite för snabbt men jag fick tillbaka honom bra så första tiden vart 1 min 3 sek och andra 58,5 sek . Vi gick sedan vidare på att hoppa lite uppvärmningshinder, bank, småbanor med mera. Poppe skötte sig enormt bra hela tiden och hoppade allt med största glädje och jag med. Vattnet är det ända han tveckar lite på men det är bara att trycka på honom eller att han går i med en annan första gången sedan går han i. Hoppade coffi gjorde vi också och det gjorde Poppe med bravur =) Så denna träning vart lyckad och jag längtar tills nästa gång kommer.

När jag har kommit hem och tagit hand om Poppe så frågade jag om Tobbe kunde lacka mitt sadelskåp och det kunde han så det ska bli piano svart =D Tack Tobbe, så då tänkte jag gå och duscha. Men då vill Tobbe ha hjälp med bubblan som han ska ha med på bugg run. Han ska lacka om den men han har inte kommit så långt så han håller på och slipar så det har jag fått hjälp han med. Ganska kul var det men det är så svårt att veta hur man ska slipa när man inte är så insatt i det. Men imorrn så ska den lackas och det är bara jag och Tobbe som vet vilken färg. För det sk bli en överraskning för dem andra.

Isabelle har kommit till oss idag också. Hon ska vara här tills på söndag för Lotta och Danne ska till amsterdam. Så jag har gått en runda med henne och alla tror att det är mitt barn ;P JAg kommer absolut att skaffa barn sen men inte nu. Älskar verkligen barn och dem verklar tycka om mig. Vi badade också eller Isabelle gjorde det men hon ska plasta så himmla mycket så halva jag vart blöt XD

Om ni vill se alla bilder ifrån terrängträningen så kan ni gå in på bilddagboken.se och söka på "isakssonelin"


Fina Poppe, tack Jessica för att du knäppte alla dem fina korten =)


Denna bild är en av min favvisar =D


Vad tycker ni
Postat av: Julle

Ojojoj! vilken bild! den sista bilden var helt underbar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-05-25 @ 08:06:47
URL: http://jullett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0