God morgon!

hihi ett sent god morgon. Jag har vart uppe i ett par timmar. Så himmla skönt väder, tyvärr så flacktar det kalla vindar så jag kunde inte gå bara i linne. Idag så blir det en lugn dag med massa häst. Jusstja, imorrn så ska vi släppa ihop alla hästar och det ska bli så himmla kul att se hur det går. Vi släppte ihop Poppe och Fabian igår ch det gick hyffsat. Det första Fabian gör är att kucka Poppe rätt på revbena så nu har han värsta bulan. Sen efter några minuter så stegrar fabian sig och klappar till rakt med hoven i Poppes huvud. Men det vart inget så eller så, som tur var. Så ska se om jag kan rida med sadel idag, annars får det bli en promenad till en massa grönt gräs så att Poppe kan vänja magen lite. Sen så måste jag in till stan och köpa flugmedel som passar på känsliga hästar, en flughuva och ett bett. Men alla affärer har ju stangt idag, så det får bli imorrn om mamma går med på det. Skulle vara så skönt att ha körkort för då skulle jag kunna åka när jag vill, men nu är man beroende av att någon annan också ska kunna. 

Vet ni en sak? hihi det är såklart att ni inte vet. Men jag längtar så j*kla mycket tills på måndag för då ska jag på terrängträning på Johannesberg. Det är liksom avgörande nu om Poppe kommer att passa som fälttävlanshäst eller inte. Annars så får hanendast bli hopphäst, dressyren kommer han nog inte kunna gå långt i. Visst han har medelmåttiga rörelser men inget mer. Så nu sitter jag här och hoppas. Lägger upp några bilder från gårdagen. Och ja jag vet att Poppe är mager, med det ska det bli ändring på.


Älskar dig Poppis <3


Sötisen står jämt och lipar i typ 5 min efter att han drukigt.


Ful-söta fabian.


Älskar dig Poppe, du är mitt allt<3


Söt nöten :)


Tyckte om denna bild.


Tyckte Bebban var mycket sötare utan pannluggen.....


Eller vad tycker ni?


Daisy tyckte att det var tråkigt att stå själv, men hon var klad när jag kom ;)


Avslutande bilden får bli en rullnings-bild på Bebban.

Vad tycker ni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0