Galen dag.

Ok det är ett tag sen jag skrev här, men jag har faktiskt ett liv som jag tycker är mycket mer värt än att sitta framför en dator. Men det har inte hänt så något speciellt förutom att Pappa fyllde 50 år igår, GRATTIS, Var sjukt mycket folk och jag kom inte till sångs förns vid halv 12. Men jag var riktigt pigg när jag upp vid 6. Käkar frukost sen så går jag till hagen där Poppe går för dem går ute hela dygnet nu och då har han regntäcke på sig på nätterna. Jag tar av det och ska kolla att alla skor sitter kvar och då ser jag att han är blodig på alla bena! Tillslut såg jag vart blodet kom ifrån. Det kom från häger fram. Jag får ta av bensnöret från täcket och använda som grimskaft så att jag kan ta in honom. Jag kommer inte längre än till grinden innan det börjar pulsera blod från benet. Så det var därför han var blodig på alla ben eftersom att blodet stänker så jäkligt när det bulserar. Sen vart jag tvungen att stanna på stallplan så att Roine kunde köra förbi med bilen och då vart den typ en 2-3dm stor pöl med blod. Sen när jag går upp med honom på betången så stänkte det ännu mera eftersom att det är hårdare underlag. Men jag tyckte faktiskt inte att det var så farligt utan jag tog det lungt och så, för jag vet hur Poppr blir om man blir lite stressad och rädd. Men mamma som har jobbat på barnsjukhuset, med blödande barn och frakturer tyckte att det var jobbigt så hon stod utanför stallet hela tiden. Jag sköljde det med kalt vatten så att blodet skulle koagiulera, men det gjorde det inte. Helt koagulerar det ju inte så snabbt men det fortsatte bara att blöda. Så då lindade jag en handuk runt och satt så ett tag medans mamma försökte att få tag på Anna som bor på gården för hon är veterinär. Men hon låg och sov. Efter typ en halvtimme så får vi tag på Anna och hon säger att hon kan komma ut kvart över 8. Så då tog jag och lindade ett tryckbandage så fick han gå in i boxen så att jag kunde åka hem och byta om och tvätta av mig allt blod. Sen var det bara att åka upp igen. Anna sa att det troligen var en ven som skurits av lite. Det var ju en j*kla tur så att det inte var en ärtär. Menjag hade gjort ett bra tryckbandage för det hade slutat att pulsera blod. Så vi tvättde såret med hexlosil (stavning?)  Sen hade vi på vaselin under såret och la på ett tryckbandage igen. Sen ställde jag in Poppe och gick ut för att hämta en massa gräs åt honom och det vart han glad för.

Nej nu ska jag ner och handla och sen ska jag upp till stallet och ta ut Poppe ett tag, men om jag känner Poppe rätt så kommer han bara springa omkring ;)

Vad tycker ni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0