Ställa om klockan?

Godmorgon! Ja som rubriken lyder så vet jag inte hur mycket klockan är. För jag vet inte om någon annan i huset har ställt om eller inte. Men jag har ändå inget viktigt att göta idag så. Ska åka till rudhuset idag då det inte går att rida någon stans. Underlaget har blivit så dåligt, ridbanan är snrt bra men det är fortfarnade massa isblock där och dem är så lätta att snubbbla på. Imorrn är det skola igen och jag är faktiskt lite taggad. Sen efter skolan så ska jag försöka övertala mamma att åka till Thuns. Hoppas, hoppas, sen är det bara skola i en vecka och sedan påsklov. Då ska jag och Poppe på våran första tävling. Det är en kulbbtävling som ORKS anordnar tror att jag ska vara med i antingen 70-80 eller 80-90. Men det är så jobbigt nu för Poppe svettas så mycket pga att han har vinterpälsen kvar och han har inte börjat fälla. Så igår så vart han svettig när jag red men som tur var så var det varmt så han kunde gå ut med sitt täcke på för det täcket ät så himmla bra så det drar åt sig all fuck och andas. Så när jag tog in honom så var han helt torr. Men då hade han såklart rullat såg så han var typ brunskimmel. Hihi så jag fick ducha honom och det älskar han. Sen så duchade jag av täcket och hängde det på en boxvägg. Och då när jag sen släpper in Poppe i boxen så blir han livrädd. Han är så söt då för det ser ut som han är blyg eller något. Sen när jag gick bort dit för att ta ner täcket så blir han lite galen och stå och hoppar runt. Hihi snacka om att jag har en knäpp häst. Men jag ÄLSKAR honom!

poppe

Vad tycker ni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0