Superduper kul dag =)

Detta har vert en enormt bra dag. Jag var lite deppig i morse pga Gismo, men jag vill bara tacka alla som bryr sig och det betyder enomrt mycket för mig. Vädret var inte det bästa idag, men det drog inte ner på mitt humör. När vi komr fram till Agersta vart jag så himmla pepp och glad. Det första vi skulle göra var att ta in ett sto som hade fölat. Fölet var 2 1/2 vecka för tidigt. Så det var inte bra, vi visste inte om det skulle klara sig. Men vi fick in dem innan det västa regnet kom och bakbena på fölet såg inte alls roliga ut. Speciellt inte det vänstra då han kelv ner på kotan på det och så pekade det nästan rakt ut. Och sista biten när vi gick med fölet så fick vi nästan lyfta bakdelen för annars hade den fallit ihop. Men det gick tillslut. Sofia fick ta hand om fölis som var en hingst med stor bläs, efter att vi tagit in ston och tjej-åringar. Jag fick då hjälpa August (hovslagaren) att verka åringarna då dem inte klarar att stå uppbundna än. Det var kul och intressant och man fick använda varenda muskel för dem reste sig, sparkades, for iväg och försökte att lägga sig. Så jag har minst fått 10 hovsmällar på mig idag. Men det var tur att det var små plutt hovar. Fölisarna fick sedan åka iväg till Tuna på bete och stona ut i sommarhagen med dem andra. Det är 4 föl nu och min favvis är såklart Apelsinas som är min favvis som jag älskar att rida. Fölet är en hinst e: O´mi och har ett enormt fint steg, ser man redan nu och bra motorik.

Jag kommer verkligen att sakna Agersta och för att tacka för tiden som gått så hade Sofia bakat en kladdkaka och jag gjort en schablon av en Isiss i tölt som vi hade på kakan med florsocker. Den vart grymt fin och Caroline och Fredrik vart glada, tror jag. Sen fick jag och Sofia en present också. Jag fick handla för 250 kr i shopen och Sofia för 500 eftersom att hon har vart där dubbelt så länge som mig. Jag tog en repgrimma, plåtdekal av en hoppande häst och suddigumm. Sofia tog ett Mia´s vojlok som är grymt snygg och en mugg =D Så tack CAroline och Fredrik =)

Vad tycker ni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0