Hundar<3

Jag har levt med hundar hela mitt liv och det är ett djur som jag inte skulle kunna klara mig utan, precis som hästen. Jag har själv en egen hund, en Nova scotia duck tolling retriver. Hon heter Hut´s Majken och blir 6 år den 14 oktober. Hon är verkligen bäst och hon vill alltid vara med mig. Det jobbiga med henne är att hon ska pipa hela tiden, ibland kan det vara gullig men ibland helt olidligt jobbigt XD För ca 1 år sen fick MAjken prognosen "tollarsjukan" det är en ledsjukdom. Hon hade enorma smärtor då men med stora doser av kortison som man sedan trappade ner så slapp hon smärtorna. Det är värst under vintern då det är kallt. Som det ser ut nu så kommer hon äta kortison hela livet ut. Det tråkiga är att hon får onte om hon änsträänger isg för mycket. Dvs attt träna flera gånger i veckan, hoppa, och liknande. Ut och gå i 1 timme går bra, men om man tar långturer på 2-3 timmar märker man på henne att hon tycker att det är jobbigt. Detta har gjort att jag inte kan göra något annat med Majken en att gå promenader. Och jag kan inte heller ha med henne upp till stallet för hon är livrädd för det. Jag har försökt några gånger men hon sliter sig bara och springer hem. Det är inte så säkert för hon springer då över en trafikerad väg. Så det är utrslutet, samma med att cykla med henne, hoppa och sånt. Det känns så tråkigt att det skulle bli som det är nu. Men vi gör det bästa av situationen =) <3




Vad tycker ni
Postat av: lina

jag har också en tollare! :) Fast hon är bara ett år än så länge. Va tråkigt att din hund blev sjuk :*( , men det är ju tur att hon fortfarande finns iallafall :)

kram

2009-06-15 @ 16:37:52
URL: http://knasbrallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0