Hovar, jag blir snart galen.

Som många i klassen iallafall vet så har Poppe inte så bra framhovar. Dem är svaga, tunna och korta. Så för tillfället så kan man inte spika i ena fram. Vilket har gjort att den skon måste limmas. För han kan inte gå utan skor för han är så himmla ömfotad. Hovslagaren sa att limmningen kommer att sitta kvar upp till 3 veckor. Men jag sa att skon kommer sitta i  3 dagar. Och det visade sig vara sant. Så idag skulle hovslagaren komma och limma på den igen men då har klumpen kört över limsprutan med sin bil X( Gahhh jag blir galen, Poppe blir ju halt när han går utan skor. Tur är det i alla fall att det har regnat massor idag så att marken är mjuk. Så hovis kommer imorrn efter kl: 08.00. Och nu kommer jag göra det hemska och vara hemma, ville verkligen åka till Akka då jag missat mycket och för att hela klassen skulle vara där. Men jag känner att jag kan inte offra Poppes hälsa och välmående för något sånt. Så som det ser ut nu blir jag hemma.

Man kommer inte kunna spika i Poppes hov på ca 6 veckor så jag håller på att kolla upp boots nu som jag kan ha till Poppe då över skon, men det ska inte vara något problem. Dem rekomenderar att man har bootsen i max 12 h i sträck. Så jag kommer ha dem när jag rider och en del av tiden han går i hagen. För att minska risken att skon åker av. Och tillslut vem vet så kanske jag bara behöver boots när jag rider och att han kan gå barfota den andra tiden. Men jag vet inte om man får tävla med sånna. Det måste jag kolla upp.


Vad tycker ni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0