Gaaaaalen häst.

Ok nu är det så att jag har en GALEN häst. Det gick lättare att ta in Poppe än vad det gjorde igår. Han hoppade bara runt lite. I stallet var han som ett lamm och stod och halvsov eller försökte att gosa. Så jag tänkte att jag kunde rida ut. Men direkt när jag går ut med honom på stallplan så blåser han upp sig så att han blir 2 dm högre. Men jag hade bestämt mig för att rida ut! Vi kommer bra ca 20 meter innan han blir livrädd för Anna och Mattias som står inne på deras gräsmatta. Men jag ger mig INTE jag ska förbi och det kom jag tillslut. Jag tog risken och skrittade på asfaltsvägen istället för på åkern och det gick bra. Vi kommer in på grusvägen och kommer ca halvvägs då lir han livrädd för en brun, så vi tog en lång omväg så vi kom förbi. Men efter brunnen så har grannen släppt ut kalvarna så dem går i en fålla och den kan döda Poppe verkar det som för han börjar spänna sig sen är det bara att krampa tag i förbygeln när Poppe står på 2 ben. Jag trycker på honom men då kickar han bara och gör kosprång.  Så jag hoppar av för det brukar vanligtvis gå bättre då att gå förbi. Men inte denna gång. Poppe hade allvarligt fått för sig att kalvarna skulle döda honom och då försöker Poppe döda mig. Han springer runt mig sprakar i luften och slänger sig och jag fattar inte hur jag klarade ur mig det oskadd. Så jag tänkte att vi ska framåt 5 meter sen kan vi vända och efter en 20 minuter så vänder vi då vi uppnått målet. Men Poppe måste ju hålla ögonen på kalvarna så han går sidledes halva vägen till åkern. Sen går jag ut på åkern och sitter upp och då är han helt lugn. Jag skulle vilja veta vad som snurrar i Poppes huvud. Men jag bestämmer mig för att rida i paddocken, det gick inte så bra för Poppe skulle leta efter saker som kunde döda honom. Så jag avslutar när han jobbade bra och gick in. Jag ställer in honom in boxen och ger han mat och då ska mathinken döda honom för han börjar sparka på den och försöker att äta. Men jag struntar i det efter att jag ställt upp hinken en gång. Men Poppe lever rövare i boxen och jag får spunk.  När jag är klar så släcker jag i stallet innan jag går för att hämta Poppe och då var han ledsen. Han trodde nog att jag skulle lämna honom med mördar hinken. Så då börjar han att små prata med mig. Ni vet typ som att dem mumlar. Sen blir han super glad när vi går ut och struttar omkring. När jag släpper honom i hagen så far han iväg i full fart till dem andra och sen leker dem rövare och banditer i säkert en halvtimme innan dem kan slappna av och äta. Hihi jag bara älskar hästar, dem är så oförutsägbara och tokiga XD

 

Hihi det bor verkligen en galning, en djävul och en ängel inuti Poppe <3


Vad tycker ni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0