Vad har jag gjort för att förtjäna detta ?!?

Gick upp till Poppe vid 3. Han har haft ett sår på vänster bak som hade börjat att svullna i förrgår. Kollade på det och tvättade men det varkade helt ok till och med bättre, så jag rider ut på åkern och Poppe känns så J*KLA fin, var så glad och lycklig så jag satt bara och log och klappade Poppe hela tiden så han typ fick skav  :`P Efter det red jag i paddocken och skulle jobba lite på bommar och ett hinder på 3dm. Poppe brukar rusa  mot hindren så jag tänkte att det kunde vara bra att få lite bukt på det. Det gick super i höger varv, men sen vet jag fanemej inte vad som hände??? I vänster varv ville han inte alls fatta galopp och om vi fick till det så hade han ingen balans, eller koll på bena och det vart bara fel. Men han kändes inte så alls i traven utan där var han helt fin. Så jag hoppade av och släppte honom i paddocken. Han ville helst fatta höger galopp men han fattade också vänster och då gick det fint. Har ni vart med om det någon gång!?! Så jag gjorde iordning Poppe och smörjde in benet med Aleovera gele. Sen fick han gå ut. Men när jag gick ut med Poppe i hagen så joggade jag med honom sista biten och då haltade han :`( Sen när jag släpper han i hagen så galopperar han iväg coh då hoppar han nästan på tre ben. Då bröt jag ihop började stooorböla. Jag orkar faktiskt inte med alla besvikelser längre. Efter ett par timmar gick jag upp till Poppe igen och då var det svullnare och han var varm i benet. Så jag tog in han och smörjde på någon salva som jag fick låna av Anna. Sen fick han stå inne i 2 timmar så att det skulle torka och när jag kommer upp igen nu ikväll så var det ännu mer svullet men det är inte så konstigt eftersom att han stått stilla. Så jag tar ut honom och jaggar med han ner och då är han 99% ren i traven. Vad i he*vete var detta. Vet inte om jag kan vara med imorrn på träningen eftersom att det ena sekunden är bra och andra så tror man att man måste åka in med Poppe. Snälla om ni med hästar har vart med om sånt här, SKRIV?



Prins <3<3<3



Vad tycker ni
Postat av: stina

En gång blev Zino blixthalt på båda frambenen när jag var ute och red, men efter ca 10-15 minuter var han bra igen... Vettefan vad som hände... men det är inte samma som med poppe. Men det var i alla fall övergående, som för poppe. Hoppas det blir bättre <33 stackare

2009-07-08 @ 11:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0