Mysväder.

ibland kan odetta väder vara ganska mysigt, bara det inte åskar. För då kan man inte sitta här eller kolla på TV. Men en massa regn skapar värtsa myskänslan hos mig iallafall när jag är inne. Poppe fick komma in i morse innan jag mamma och pappa åkte in till stan. Såret på Poppes ben var lite varigt och han var öm. Men det blir det av det långe gräset och alla fukt. Hagen var helt översvämmad så det är ingen ström där nu. Så vi får hoppas att Daisy inte börjar leka med trådarna så att hon kommer underfund med att det inte är någon el i. Men som sagt så fick Poppe komma in och det tyckte han var skönt.

Inne i stan så åkte vi till skopunkten där jag fick tre par skor. Ett par skulle vi betalat 100kr för men dem var lrasiga i spännet men det kan Pappi fixa. Men vi fick dem för 50kr och sen halva priset på ett par andra. så det vart billigt och bra. Biltema vart det sen, inte kul tycker jag det är att gå och leta bromsskivor. Men vi hittade dem. Sen vart det ÖB där vi köppte en massa tvål, det kan bli upp emot halva priset på vad det annars kostar i en ICA butik tex. När vi var påväg hem svängde vi in på Vallby och skulle köpa det nödvändigaste ;P Då fick jag se hyrfilms hyllorna och vart så sugen på att hyra en massa filmer och köpa godis och bara mysa en hel dag. Men inte idag vart det så men imorrn kanske.

Jag gick direkt upp till Poppe när jag kom hem och han var ganska öm och lite tjockare i benet. Så jag släppte honom i paddocken så att han fick röra på sig. Men han hann bara vara ute i 2 timmar innan det började att regna igen. Men dem 2 timmarna gjorde susen för när jag kommer upp så travar Poppe helt rent på benet =D<3 Men helt rent travade han inte för kan ni gissa vad Poppe gjorde i hagen inatt. *Trummvirvell* han drog av sig en sko. Så nu när vi åkre till falsterbo så hat jag bestämmt att jag ska köpa 8 heltäckande benskydd och 8 boot. Kosta vad det kosta vill men Poppes hälsa ska inte behöva lida av detta. Änfast det är han som orsakar det men. Men benat är mycket bättre och han får stå inne ikväll. Så att såret kan bli helt torrt. Sen så får han gå i paddocken ett par dar. Sen så får inte Hovis som vi haft komma ,er till oss har jag betsämmt. Anna kollade på hovarna i förrgår och han har skapat helt del vinkel på ena framhoven och sen är den inte verkad som jag sa att han skulle göra. Vinklar och sånt har jag inte lärt mig än, men det andra kan jag se. FAN vad besviken man kan bli. Men nu har vi kansk hittat en annan Hovis som är MYCKET duktigare.


Hovar är något som jag inte tycker om för tillfället...

Vad tycker ni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0