Djurens rättvisa

Alla blogg intresserade ver nog vem mogi är. Ialla fall så skriver hon hur hon mår dåligt av att folk smäller flugor med flugsmälla. Och liknande, men så sitter hon och äter kött, fisk och liknande. Hur f*n får hon det att gå ihop. Tycker hon att dem djurena mår bra och att det är ett rätt liv för dem.

Citat från hennes blogg

"Jag älskar att hjälpa insekter som kraschlandat i vår pool upp igen, det gör mig helt varm inombords att se de små flugorna torka sina vingar och flyga iväg igen." Det är skit bra, gör också så i våran kusins pool, men varför vill du inte hjälpa dem oskyldiga kossorna och grisarna. 

"För mig spelar det ingen roll hur stor man är på den här jorden, jag tycker alla har lika mycke rätt till att leva."
Va??? får ni ihop detta. Tror hon att korna och alla andradjur som slaktas har ett helt bra liv och lika rättigheter.
Mina grannar driver ett åkeri där dem kör mestadels grisar och kor till slakt. Jag har min häst hos dem och det är ingen trevlig syn att se tex grisar som är inpackade i en stor lastbil. Dem blir oroliga, börjar bråka och gör illa varandra. I julas var det en hel lastbil med släp full med grisar som stod hos dem.  Jag kunde inte hålla tårarna tillbaka, jag grät och ville bara öppna dörrarna så att dem kunde få leva sitt liv.

Nu ska jag berätta att jag är nästan vegeterian. Nu tänker ni nästan, va f*n håller hon på med. Men jag har vart veg förut men det klarade inte min kropp av, så jag tar det lugnt. Men i skolan äter jag alltid veg, ni i skolan vet ju om jag tar vanlig så petar jag ut köttet. Det är så bra i skolan då vi har mycket grönsaker och rätt stort utbud av veg mat. Hemma brukar jag byta ut köttet mot grönsaker. Det är där det brister, jag får då inte alltid i mig dem näringsämnen med mera som jag behöver. så därför äter jag fisk och endast lax. Ja, jag är inte så inne i hur laxen kommer från vattenet till att bli mat. Upplys mig gjärna om det.

Vad tycker ni
Postat av: Madde

Det bästa är att inte äta odlad lax, för på ett kg odlad lax går det åt ca 2kg småfisk. Vilket gör att det knappt finns nån småfisk kvar i haven:/

2009-08-26 @ 18:25:18
Postat av: Det är svart

Varför inte hjälpa de oskyldiga laxarna? Helt patetiskt att du ska föreställa bli upprörd över en främlings blogg, och driva nån arg vegeterian-linje när du själv äter fisk. Helt patetiskt. Som att skjuta vapenförespråkare med pistol. Ett slag i luften.



Det är skitsnack att din kropp behöver något som du inte kan få i dig utan fisk. Det är okunskap och lathet. Så länge du äter fisk tycker jag att du ska hålla käften om det här med djurs och fiskars livsvärde.

2009-08-27 @ 11:55:04
URL: http://svart.tumblr.com
Postat av: Det är svart

Jag visste att du skulle ta bort den kommentaren. Men det spelar ingen roll om den står där eller inte, alla ser samma sak.

2009-08-27 @ 11:59:39
URL: http://svart.tumblr.com
Postat av: M

Jag är också vegetarian och blir väldigt förvånad över att sådana som "Det är svart" måste klaga på sådana som dig som äter lite lax. Du gör jättemycket för djuren och ingen är perfekt! Har man den inställning att man måste göra ALLT eller inget så ligger våra djur risigt till. Så länge folk blir medvetna och aktivt tar avstånd från att utnyttja djur så är vi på rätt väg.



Det är svart: Håller du inte med? Äter du kött? Om inte kan du helt ärligt med handen på hjärtat säga att du är perfekt? Jag äter inte kött, köper inte skinn och ull och försöker verkligen göra mitt bästa men de är inte lätt. Tom vissa kryddor innehåller ju rester av djur. Om du är veggo så uppmuntra folk att göra sitt bästa istället för att be dom hålla käften. :)

2009-09-02 @ 20:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0