Ett tag sen...

Ja det var ett tag sen jag skrev här. Men jag har inte haft tid, men un har jag eftersom att jag har lov och går upp 8 varenda morgon. Skulle vilja sova längre men hundrana blir inte så glada då. men under tiden jag inte har skrivit så har det hänt ganska mycket saker. Jag har vart sjuk i över två månader och mamma tycket att det inte kunde vara en vanlig föskylning. Så hon frågade en doktor på jobbet (mamma jobbar på Akademiska sjukhuset) och han trodde att jag kunde ha ett så så kallat RS-virus. Det är ett virus somför det mesta småbarn och bebisar har men vuxna kan också få det men det är ganska ovanligt. Men som tur är så behöver jag inte åka in.

I lördags så var det klubbtävling på Orks i happstas ridhus. Skit kul var det och så var det ju sommatväder så man var tvungen att söka skugga till hästarna. Eftersom detta var den första tävlingen med Poppe så valde jag 70cm och 80 cm. I 70cm så gick det super. Det vart ett litet missförstånd mellan 1:a till 2:a och Poppe var så j*kla het så han sparng in i väggen, men ingen skada skedd. Men jag fick lägga en volt. I 80cm visste jag inte om jag skulle orka pga sjuk. Men seg och envis som man är så körde jag ändå och det gick så himmla bra. Poppe rejsade på i lite för högt tempo men han backade själv tillbaka vid hindrena vilket han alldrig gjort förr. Så det vart en felfri runda och rosett. Älskar dig Promotion!!! Fick många fina komentarer om Poppe vilket värmer enormt.

I går så vart det en promenad. Ska ta det lungt med Poppe nu tills han fyller år har jag tänkt. Alltså till den 29. Han måste få hinna tänka nu och ställa om sig då det blir varmare och ljusare. Han är ju inte så van med att vara ute och sånt. Så det kommer ta ett flertal månader innan han har landat men så är det och det vissta jag innan jag köppte honom. Poppe tyckte det var skönt med en promenad, det är så himmla fint väder också så man går runt och bara njuter nu.

Idag så ska jag nog tvätta Poppe, är inte säker. Senså ska jag rida tror det blir en sväng runt en STOR stubbåker. Den är översvämmad på några ställen och det skulle vara så kul att kunna komma ner det så att Poppe fick leka lite. Pynta påskris ska jag också göra idag, det är så kul med påsk och alla färger  och godis.

Nej nu är jag hungrig, så jag ska ta en skål med fil och myssli och kolla på TV.

Bellis - Kusinbarn
Saknar dig Isabelle...

Vad tycker ni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0